LinkedIn bannerformaten

LinkedIn bannerformaten

Bij het zakelijke social-media is het zeker van belang om goed voor de dag te komen. Zorg daarom voor de juiste LinkedIn bannerformaten. Het is verstandig om zowel op je privé als zakelijke profiel de juiste LinkedIn bannerformaten te gebruiken. Hierdoor komt je profiel professioneler over bij bezoekers.

Privépagina

Je LinkedIn profielfoto maak je met een maximale grote van 2mb. Voor het beste resultaat zorg je dat de afbeelding een afmeting heeft van 400 x 400 pixels. Tip voor je profielfoto: Laat hem voor het plaatsen even keuren door iemand! hiermee bedoelen we vooral dat je laat kijken of de foto geschikt is als profielfoto en of deze de juiste LinkedIn bannerformaten heeft.

De LinkedIn omslagfoto mag maximaal 4mb zijn. De perfecte afmetingen voor je omslagfoto zijn 1584 x 396 pixels.

  • Onder je naam kun je maximaal 120 tekens gebruiken als kopregel
  • Bij de samenvatting van je profiel mag je maximaal 2000 tekens gebruiken waarvan er altijd 230 zichtbaar zijn.

Artikelen plaatsen of bloggen? Gebruik voor de omslagfoto van je artikel altijd een afbeeldingsformaat van 700 x 400 pixels.

  • De titel van je blog mag maximaal uit 100 tekens bestaan
  • De tekst van je hele blog mag maximaal uit 40.000 tekens bestaan

Onder deze artikelen kun je nog andere gegevens over jezelf invullen. Het digitale CV.

  • Functietitel 100 tekens
  • Functieomschrijving 2000 tekens
  • Contact en persoonlijke gegevens 2000 tekens
  • Vaardigheden 80 tekens
  • Aanbevelingen 3000 tekens
  • Persoonlijke URL 5-30 tekens
  • Telefoonnummer 25 tekens
  • Adresgegevens 1000 tekens

Let bij het maken van je pagina wel op, steeds vaker worden LinkedIn profielen bekeken via mobiele apparaten zoals smartphones. Hierop worden de eerste 85 tekens weergegeven voor het doorklikken. Zoals je al begrijpt is het verstandig om in die eerste 85 tekens jezelf zo goed mogelijk te omschrijven.

LinkedIn bannerformaten

Bedrijfspagina

Op LinkedIn kun je naast het bijhouden van je eigen pagina ook een bedrijfspagina openen en beheren. Op deze pagina kun je bijv. recente activiteiten, projecten en andere interessante werkzaamheden van het bedrijf tonen aan je connecties. Voor deze pagina zijn andere formaten afbeeldingen nodig. Het is daarom ook hier vanzelfsprekend dat het juiste gebruik van LinkedIn bannerformaten wordt toegepast.

De bedrijfsprofielfoto mag maximaal 4mb zijn en een afmeting van 300 x 300 pixels hebben. Vaak wordt er voor de bedrijfsprofielfoto gebruik gemaakt van bijv. het bedrijfslogo.

De bedrijfsprofiel omslagfoto mag maximaal 1536 x 768 pixels als afmeting hebben. Verstandig is om deze omslagfoto mogelijkheid wel te gebruiken. Post niet 2 x het bedrijfslogo maar een foto van het team is bijvoorbeeld leuk om te plaatsen.

Bij het kopje ‘over ons’ kun je in maximaal 2000 woorden je bedrijf en de bedrijfsactiviteiten omschrijven.

Succes met het gebruiken van de juiste LinkedIn bannerformaten!

Bedrijfsvisitekaartjes bestellen? Laat hier dan ook je LinkedIn profiel op drukken! bestel je visitekaartjes altijd op een vertrouwde plek.

Niet op zoek naar LinkedIn formaten? Bekijk hier de Facebook bannerformaten

Vorig artikelFormaten in de horeca
Volgend artikelInstagram bannerformaten